Kamis, 15 April 2010

DOA ISTRI SOLEHA

YAAA.... ALLAH.....
Ampuni lah dosaku yang telah ku perbuat
Limpahkan lah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas
Berikan lah aku kekuatan mental
Karuniakan aku dengan sifat ke ridhaan
Pelihara lah aku dari kata kata nista
Kuatkan lah aku dan semangatkan lah aku untuk menempuh segala cobaan MU
Berikan aku sifat kasih sesama insan

YAAA....ALLAH......
Sekiranya suamiku ini adalah pilihan-MU di Arash,berikan aku kekuatan untuk terus bersamanya
Sekiranya suamiku ini adalah suami yg akan membimbing tanganku di titianMU karuniakan lah aku sifat kasih dan ridho atas segala perbuatan nya
Sekiranya suamiku ini adalah bidadara untukku di jannahMU,limpahkan aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suamiku ini adalah yg terbaik di duniaMU,peliharalah tingkah laku serta kata2ku dari menyakiti perasaannya
Sekiranya suamiku ini adalah jodoh yg di rahmati olehMU,berikan aku kesabaran untuk menghadapi segala tingkah dan ragamNYA

TETAPI ..YAA ALLAH....

Sekiranya Suamiku ini di takdirkan bukan untuk diriku seorang,tunjukkan aku jalan yg terbaik untuk aku harungi segala dugaanMU
Sekirannya Suamiku tergoda dengan keindahan duniaMU, Limpahkanlah aku dengan kesabaran untuk terus membimbingnya
Sekiranya Suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan,karuniakanlah aku untuk aku memperbaiki keadaan nya
Sekiranya Suamiku mencintai kesesatan,pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari kesesatan

YAA ...ALLAH...
KAU lah yang maha mengetahui apa yang terbaik untukku,                                                                         KAU juga maha mengampuni segala kekhilafan dan keterlanjuranku
Sekiranya aku salah berbuat keputusan,Bimbinglah aku kejalan yang ENGKAU ridhoi
Sekiranya aku lalai dalam tanggung jawabku sebagai isteri,Hukumlah aku di dunia tetapi bukan di akherat
Sesungguhnya aku lemah tanpa petunjukMU,aku buta tanpa BimbinganMU,Aku cacat tanpa HidayahMU, Aku hina tanpa RahmatMU

YAA...ALLAH...
Kuatkanlah hati dan semangatkanlah aku,tabahkan aku mengahadapi segala cobaanMU
Jadikanlah aku isteri yang di senangi suami,Bukakanlah hatiku untuk menghayati agamaMU
Bimbinglah aku menjadi isteri sholeha

Hanya kepadaMU  ya ALLAH aku mohon sgala harapan
Karena aku pasrah dengan dugaanMU
Karena aku sadar hinanya aku
Karena aku insan yang lemah dan suka keliru
Karena aku suka dengan keindahan duniaMU
Karena aku kurang kesabaran menghadapi cobaan dariMU
Karena pendek akal aku mengharungi ujianMU

YAA...ALLAH....
Tunjukkan aku jalan yang terbaik,untuk aku harungi dugaanMU
Dan aku memohon agar suamiku untuk diriku seorang saja

YAA...ALLAH....
Aku hanya ingin menjadi isteri yang di rahmati
Isteri yang di kasihi,isteri yang sholeha,isteri yang senantiasa di hati suami
Amin...Amin...Amin... Yaa ROBBAL'ALAMIN

Tidak ada komentar:

Posting Komentar